I. Informacje ogólne

Wejściówka płatna 40 zł, dla klubowiczów 30 zł, przelewem lub gotówką na miejscu – koszt tymczasowo wzrósł ze względu na to, że zamierzamy dokupić terenów.

Zapis na turniej odbywa się przelewem lub mailem na adres: bartoszwalczak97@gmail.com.

Przelew gwarantuje pierwszeństwo!!!

Dane do przelewu:

Bartosz Walczak

mBank 56 1140 2004 0000 3102 7725 8965

Tytuł #FGB + nick oraz imię i nazwisko.

Decyduje kolejność wpłat.

Wejściówka jest bezzwrotna, chyba że turniej się nie odbędzie.

Adres: Figurkowe Gry Bitewne (Żelazna 69A).

 

II. Zasady

 

Sędzia: Walchuck

Kompozycja armii:

- Battle-forged,

- Strike force, 2000 pkt

- FW dopuszczony

Proxy dopuszczone w rozsądnej ilości. Każdy prox musi być uprzednio wysłany do organizatora mailem (bartoszwalczak97@gmail.com). Armie z zaakceptowanymi proxami nie otrzymują punktów za modelarkę.

Niezaakceptowane proxy zostaną usunięte z gry.

Należy zgłosić również konwersje chyba, że już były akceptowane na jednym z poprzednich turniei. Niezgłoszone konwersje również zostaną usunięte z gry.

Gramy na zasady podstawowe, kodeksy, FAQ, Chapter Aproved, FAQ WTC itd. wydane do dnia 17 sierpnia 2023 roku.

Jeżeli jakaś zasada nie została doprecyzowania to sędzia ma prawo dokonać odpowiedniej wykładni.

 

Gramy na stoły 60x44.

Gramy na aktualnych mapach WTC - mapy zostaną wydrukowane dla każdego stołu. Wszystkie okna na parterze małych ruin traktujemy jakby ich nie było / była tam ściana / było zabite dechami. Wszystkie ruiny mają podstawki.

 

Gra trwa pełne 5 tur, w wypadku nierozegrania wszystkich tur liczymy punkty z ostatniej rundy lub dokończamy theoryhammerem, jeśli zgadzają się na to obaj gracze.

Gra na zegar nie jest obowiązkowa, chyba że wymaga tego jeden z graczy.

Jeżeli przeciwnikowi skończy się czas to może jedynie rzucać save oraz scorować punkty - jeżeli przeciwnik celowo spowalnia rzuty savów należy zawołać sędziego.

Jeśli do końca rundy zostało 15 minut to nie zaczynamy nowej tury (nie dotyczy theoryhammera).

Jeśli rozegrano mniej niż 4 tury gracze wpisują 10-10 w dużych i 0-0 w małych.

Punktacja:

Max. 45 z primary

Max. 45 z secondary

Nie liczymy 10pkt za malowanie

Różnica w małych.............Wynik

0-4 ............................... 10 - 10

5-9 ............................... 11 - 9

10-14 ........................... 12 - 8

15-19 ........................... 13 - 7

20-24 ........................... 14 - 6

25-29 ........................... 15 - 5

30-34 ........................... 16 - 4

35-39 ........................... 17 - 3

40-44 ........................... 18 - 2

45-49 ........................... 19 - 1

50+ .............................. 20 – 0

BYE jest wart 15 punktów w pierwszej i drugiej rundzie oraz 13 w ostatniej rundzie.

 

FAQ:

Core rules: https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/dLZIlatQJ3qOkGP7.pdf

Rules commentary: https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2023/06/KBvH5h3oY5QREpmG.pdf

WTC: https://worldteamchampionship.com/wtc-rules/

 

Dokumenty powyżej są podstawą i muszą każdemu być znane, jeżeli któryś punkt poniżej nie zgadza się z Rules Comeenntary najlepiej dajcie znać.

 

Najważniejsze: Pamiętajcie proszę wszyscy, że gramy w nową edycję, której zasad prawdopodobnie nikt z nas do końca nie pamięta - a już zwłaszcza wszystkich armijnych. Starajcie się być jak najjaśniejsi w komunikacji. Rules Commentary wiele pomogło, ale na pewno znajdziemy mnóstwo dziur, które nie są tam zaadresowane. W każdym razie: pierwszą zasadą jest gentlemans play i jeżeli jest coś wobec czego są wątpliwości to dogadajcie się z przeciwnikiem zanim to będzie miało znaczenie, a jak się nie uda to wołajcie mnie.

Nigdy tego nie pochwalam, ale tym razem będę wyjątkowo cięty na próby złapania przeciwnika na gotch'ya i inne kruczki związane z nieznajomością zasad.

 

Dodatkowe uściślenia / pytania (trochę na siłę, bo prawie wszystko o co pytacie jest w RC):

 

Czy fly naprawdę nic nie robi?

Tak

 

Czy serio mogę bić unit, którego nie szarżowałem?

Serio

 

Czy mogę całą armią wejść do rezerw?

Nie, max 50%, w tym max 25% w Strategic Reserves

 

Czy Wave Serpent jest nieszarżowalny?

Niestety nie - dostawiamy się do hulla

 

Czy wolno grać CWE lub GSC?

Pod groźbą linczu

 

Czy musze mieć karty misji?

Ależ oczywiście

 

Czy wolno ustawiać wyniki?

Pomidor

 

Czy turniej będzie zgłoszony do ligi?

Pomidor

 

III. Misje:

 

Sweeping Engagement / Sites of Power / Sweep and Clear

Search and Destroy / Supply Drop / Supply Lines

Crucible of Battle / Purge the Foe / Chilling Rain

 

IV. Bonusowe i ujemne punkty

- wrzucenie na tourneykeepera poprawnej rozpiski w formacie .txt przed końcem 17 sierpnia 2023 roku: 2 VP

- niewysłanie rozpiski przed końcem 17 sierpnia 2023 roku: -2 VP, a w skrajnych przypadkach osób, które notorycznie nie wysyłają rozpisek oznacza wykreślenie z turnieju

- w pełni pomalowana armia, zawierająca rozróżnienia oddziałów (o ile się powtarzają): 3VP,

- armia pomalowana w 50%, zawierająca rozróżnienia oddziałów (o ile się powtarzają): 2 VP,

- brak przygotowania do gry (miarka, kostki, zasady armii) – 2VP,

- przesłanie listy w formacie battlescribe: -5VP,

- nie zapisanie się przez Tourneykeepera do godziny 21:00 18 sierpnia 2023 roku skutkuje wykreśleniem z turnieju,

- brak przelewu do godziny 21:00 18 sierpnia 2023 roku skutkuje wykreśleniem z Tourneykeepera,

- spóźnienie się w oddaniu wyników: -1VP dla obu graczy za każdą minutę, -5VP za każdą minutę przy opóźnieniu 5 minut,

- wałki, kłótnie, wszelkie inne przewinienia gracza: od -1VP, po -60VP, w skrajnych przypadkach wyrzucenie z turnieju.

 

V. Ramówka:

Rejestracja: 10:00

I runda: 10:05-13:05

II runda 13:10-16:10

przerwa: 16:10-16:40

III runda 16:40-19:25

Lista zapisanych będzie publikowana przez organizatora w poście na wydarzeniu.

 

Instrukcja wklejenia rozpiski:

Otwieracie główną stronę TK, a następnie po lewej stronie w tabelce „my tournaments” klikacie nazwę armii i wklejacie rozpiskę.