DRUŻYNOWE MISTRZOSTWA POLSKI ME:SBG 2023
BYDGOSZCZ, 25-26/11/2023
Format punktowy: 800 pkt/ osobę
Wpisowe: 520 zł za zespół

I. Informacje ogólne.
1.Turniej jest turniejem drużynowym klasy Master Ligi Ogólnopolskiej MIddle Earth SBG. Nie jest zaliczany do rankingu LO wg zasad podanych przez LO.
2.Drużyny składają się z 4 graczy.
3. Każda drużyna ma wyznaczonego kapitana, który odpowiada za całą drużynę, zarówno za jej zachowanie jak i decyzje podejmowane podczas parowania i w sytuacjach spornych.
4. W trakcie rozgrywek dopuszczone są potyczki Dobro vs Dobro i Zło vs Zło.
5. Pary pierwszej rundy zostaną wylosowane na przynajmniej tydzień przed samym turniejem. W następnych rundach stosujemy system szwajcarski, tzn. najlepsza i druga drużyna po danej turze walczą ze sobą, drużyna trzecia walczy z czwartą itd.
6. Każda drużyna zobowiązana jest do wysłania zgłoszeń, dokonania opłaty oraz wysłania rozpisek wg poniższego harmonogramu:
a) do 30.09.2023 - zgłoszenie na turniej na adres:
DMPBYDGOSZCZ@gmail.com . Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko, nick i ID oraz miejscowość, z której pochodzą gracze oraz zaznaczenie kto jest kapitanem wraz z numerem kontaktowym do takowego. W celu wpisania do tabeli proszę też o informację, jeżeli gracz ma mniej niż 16 lat.
b) do 26.10.2023 – dokonać opłaty za turniej przelewem z dopiskiem DMP2023 i nick kapitana drużyny
Stowarzyszenie Hobbystów Magma
42 1050 1139 1000 0090 8035 5101
ING Bank Śląski S.A.
c) do 05.11.2023 – wysłać rozpiski na mail DMPBYDGOSZCZ@gmail.com z dopiskiem Rozpiska otaz wprowadzenie ich w TurneyKeeperze odpowiednim formacie.
Rozpiski zawierające jawne oznaki braku poszanowania pracy innych, czyli niepełne, w złym formacie, z wklejonymi zdjęciami lub ikonami innymi niż te związane z LO zostaną z automatu odrzucone.
W jednym arkuszu muszą być zawarte rozpiski wszystkich graczy z drużyny.
Format rozpisek do TourneyKeepera (przykład)
Adam 'Adaś' Adamski [ID gracza]



7. Gracze zobowiązani są posiadać: kostki, miarkę calową, scenariusze, wydrukowaną rozpiskę oraz statystyki i zasady swojej armii.
8.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach gracze zostaną niezwłocznie powiadomieni.
9. Wewnątrz budynku zakazane jest palenie papierosów i innych używek w tym e-papierosów, IKOSów i innych tego typu rzeczy. Wyznaczone są miejsca do tegocelu na zewnątrz budynku.
II. Kompozycja armii
1. Każdy z graczy w drużynie wystawia 1 armię dobra lub zła. Armylisty oraz bohaterowie imienni będący po tej samej stronie (Dobra lub Zła) nie mogą się powtarzać. Zatem można wystawić Sarumana w armii Dobra oraz Sarumana w armii Zła.
2. Format punktowy to 800 pkt
3. Armie muszą być skomponowane na podstawie najnowszych podręczników GWi FAQ do nich.
4. Na zespół może przypadać maksymalnie :
a. 2 maszyny oblężnicze (Siege Engine)
b. 175 modeli

5. Niedopuszczalne jest wystawienie proxów. Dopuszcza się jednak wystawianie konwersji po uprzednim zweryfikowaniu tego u sędziego. Zdjęcia konwersji lub pytania ich dotyczące proszę wysyłać na mail: DMPBYDGOSZCZ@gmail.com najpóźniej do 05.11.2022. Ponadto wszystkie modelemuszą posiadać WYSIWIG. OverWYSWIG w postaci dodatkowego uzbronienia na modelu jest dopuszczalny, ale należy jasno i czytelnie przedstawić to przeciwnikowi. . Jeśli powyższe warunki nie zostaną spełnione przeciwnik może zażądać zdjęcia modeli ze stołu lub odebrania ekwipunku wszystkim jednostkom tego samego rodzaju.
6. Wszystkie modele muszą być pomalowane i wypodstawkowane. W innym wypadku sędzia może naliczyć punkty karne.
7. Dopuszczone są do gry modele spoza oferty GW.
8. Za poprawność rozpisek odpowiadają gracze - nie sędzia. Jak macie byka - poprawcie go.
9 Każdy z graczy ma obowiązek posiadania czytelnej rozpiski papierowej swojej armii oraz zasad specjalnych i FAQ do swojej armii i modeli w celu sprawdzenia i udostępnienia przeciwnikowi w razie potrzeby bez konieczności wzywania sędziego.

III. Rozgrywka
1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy to 120 minut.
Jeżeli wystawianie modeli na początku gry trwa więcej niż 15 min będzie to traktowane jak gra na czas.
W momencie ogłoszenia skończenia czasu gracze mają 10 minut na dogranie tury. Po upływie czasu lub zakończeniu tury obaj gracze odkładają kości i liczą wyniki.
2. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej oraz oficjalnymi FAQ - są one wiążącą interpretacją zasad.
3. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów jako jednostki miary.
4.. Po zakończeniu wszystkich pojedynków kapitanowie drużyn przeciwnych zgłaszają wyniki
5. Gramy na blatach o wymiarach 48x48 cali
6. System parowania graczy
niebawem

IV. Harmonogram turnieju:
SOBOTA
Proszę stawić się na miejscu turnieju nie później niż 8.30
Paringi na pierwszą bitwę oraz stoły, przy których się ona odbędzie będą podane na 7 dni przed wydarzeniem.
9.00 - Parowanie graczy
9.15 – 11.15- I Bitwa
11.40 - Parowanie graczy
11.55 - 13.55 - II Bitwa
14.00 – 15.00 - przerwa obiadowa, KONKURS Malarski. Catering.
15.05 - Parowanie graczy
15.20 - 17.20 - bitwa III
17.35 – Parowanie graczy
17.40 – 19.40 – bitwa IV
19.50- Zakończenie dnia pierwszego.
21.00 – podanie par na bitwę V
NIEDZIELA
10.00 - Parowanie graczy
10.15-12.15 - V bitwa
12.30 - Parowanie graczy
12.45 - 14.45 - bitwa VI
15.20 - ogłoszenie wyników w kolejności:
- konkurs malarski w kategoriach Armia Dobra, Armia Zła, Młoda Armia (gracze poniżej 16 roku życia)
- MVP turnieju
- wyniki DMP2023
16.00 - pamiątkowe zdjęcie
16.00-18.00 - sprzątanie i porządki - dotyczy graczy z regionu Kuj Pom.

V. Scenariusze
Scenariusze losowe z suplementu Matched Play Guide. Na każdą rundę zostanie wylosowany 1 scenariusz. Lista zostanie podana na 1 dzień przed turniejem.
Runda 1 – Pool 6
Runda 2 – Pool 1
Runda 3 – Pool 2
Runda 4 – Pool 5
Runda 5 – Pool 3
Runda 6 - Pool 4
Organizatorzy i sędzia główny zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w scenariuszach, gdzie wystawienie nie jest naprzemienne i wychodzenie z losowych krawędzi.
VI. PUNKTACJA NA TURNIEJU:
1. Punktacja scenariuszowa:
20-0 DP duże zwycięstwo/ porażka
15-5 DP małe zwycięstwo /porażka
10-10 DP remis
BAY - 15 DP
2. PUNKTY MECZOWE
Liczenie tak jak rok temu. Krótki opis jak to się wszystko na turnieju będzie zliczać:
1) Liczymy MP (max 12 wg scenariuszy) i przedkładamy to na DP.
2) Liczymy sumę zdobytych DP we wszystkich 4 bitwach.
3) Porównujemy różnicę DP z drużyną przeciwną.
Jeżeli mamy -12 DP to zdobywamy 0 p. Meczowych. Przegraliśmy paring.
Jeżeli mamy +12 DP to zdobywamy 2 p. Meczowe. Wygraliśmy paring.
Jeżeli mamy miedzy -11 a +11 DP to zdobywamy 1 p.meczowy. Zremisowaliśmy paring.

VII. Przepisy porządkowe
1. Bezpodstawne przedłużanie gry będzie karane ostrzeżeniami i w konsekwencji karami. Jeżeli sędzia będzie notorycznie wzywany do jednego stołu wówczas gracz, który po raz drugi wzywa sędziego i po raz drugi nie będzie miał racji podczas niepotrzebnej sprzeczki zostanie ukarany punktami karnymi(patrz wyżej). Zatem spójrzcie w zasady swoich modeli i FAQ, aby nie zarobić punktów karnych.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju. Dyskwalifikacja gracza jest równoznaczna ze zweryfikowaniem wszystkich jego wyników na 0:20
3. Wszelkie sytuacje sporne powinny być rozstrzygane przez rzut sporny, a sędziowie mogą być wzywani jedynie, jeśli gracze nie mogą dojść do porozumienia.
4.Sędzia ma prawo wymóc na graczu korzystanie z kubka do kości w przypadku, kiedy zostanie on posądzony przez przeciwnika o "podejrzane" sposoby rzucania nimi. W takim przypadku obaj gracze wszelkich rzutów dokonują przy użyciu kubka, jeśli żaden z nich nie posiada kubka lub same kości budzą zastrzeżenia obaj gracze używają tego samego zestawu kości.
5. W przypadku posądzenia gracza o "grę na czas" do stołu zostanie przydzielony sędzia pomocniczy oraz w razie konieczności stoper szachowy. W przypadku potwierdzenia przez sędziego gry na czas gracz oskarżony otrzyma do 3 ostrzeżeń - patrz zapis o karach za grę na czas.
6. Decyzje sędziów są nieodwołalne.